I had her letters and I got her doctors’ notes. I collected bits and pieces out of the two and created a new whole that incorporates both fiction and documentary material. In search of a sense in all the numbers and letters, I tried to find a different insight to the documents by playing with their words and this is how I got my spot beside them. The documents and her intimate story are now only a foundation for this performance that intertwines personal with universal by putting language and its absurdities in foreground.
Participants:
– Performance and Text: Petra Rotar
– Stage Artist and Technics: Eren Karakuş
– Music: MRI by Simon Grab and Patricia Bosshard
Vier verschieden grosse gelbe Lichtspots tasten sich langsam den Wänden entlang und lenken so die Aufmerksamkeit auf die gewellten Oberflächen des grossen Konzertsaals der ZHdK. Die verschiedenen Bewegungsmuster erzählen eine abstrakte Geschichte, die an Planetenbewegungen erinnert.
Durch die Wechselwirkung mit dem Raum wird das bewegte Licht zum aktiven Protagonisten und lädt so die Zuschauer ein, den Raum in seiner Materialität physisch neu zu erleben.
Die Lichtinstallation wurde anlässlich des Hochschultages 2019 vom Farb-Licht-Zentrum entwickelt.
Projekttitel auf deutsch
Light in Motion
Importiert am
04.03.2020
Übergeordnete Sets
1
Set enthält
0 11
Printagenda ZHdK Musik
Name that can easily go onto 2 lines
Author that can easily go onto 2 lines as well
Es sind keine Metadaten zu diesem Kontext bereitgestellt.
Es sind keine Metadaten zu diesem Kontext bereitgestellt.
In der Tanzperformance «Obsession» erforschen drei Tänzer_innen und drei Musiker_innen die Abgründe der Psyche eines kannibalistischen, nekrophilen Serienmörders mit 23 Persönlichkeiten. Drei Figuren werden einander gegenübergestellt und deren jeweilige Beziehung untersucht. Im Kern der Performance steht die unaufhörliche Qual einer Zwangsstörung, einer Obsession, einer niemals gestillten Mordlust.
Full Sleep in Slow Motion
05.03. - 12.03.2020.
Curated by Tereza Glazova
Muriel Steiner, Tobias Bärtsch, Andrea Raemy, Mattia Comuzzi with Linus Stiefel and Flavia Senn
present_day( );
present_time( );
Realized I was terminally online while looking for that quick fix of nostalgia. I was looking for that spirit in the haunted ruins, the vast archives of abandoned message boards, dead multiplayer online games and outdated software. The good old days, everybody’s talking about the good old days. Where is that optimism?
02/20/2020
Thinking about how imagining the year 2001 changed from existential space odysseys to a campy trend of Y2K pastiche. Surely it’s got something to do with the war on terror as a new era of neoliberalism that crashed in 2008. Things got really weird. But my memories are vague. After all with YouTube algorithms I don’t need to rediscover my past, but my past finds me. Life before 2008 is blurry!
Zeros and Twos
What else? People on Facebook still congratulate my sister on her birthday. Everybody knows it: things don’t really end and disappear online. They come to a freezing halt, neanderthal-like for the future to speculate about. Now I know the meaning of my life is to build my mausoleum. Uploading content caters to my fantasy of immortality and to my proxy-fetish, my ultimate desire never to leave my room again. Hit me in the DMs.
Text by Tobias Bärtsch
MURIEL STEINER`s (1992) work deals with one finding character and meaning in surroundings. All while being in a state of experience, unavoidably by having a body and being contained by a skin.
TOBIAS BÄRTSCH (1993) is playing around with words and their assumed position between ethics and aesthetics as an affective generator of surprise. Materials range from personal life experiences to well known tropes of pop and inter- net culture.
ANDREA RAEMY (1980) has a genuine curiosity for phenomena of everyday life that we take for granted. She appro- priates familiar materials, forms and concepts, and through transformation she makes them appear irritating, contradic- tory or simply different.
MATTIA COMUZZI did not provide a description of his artistic practice. For the show „Full Sleep in Slow Motion„ Comuzzi arranged a playlist with tracks by FLAVIA SENN, LINUS STIEFEL and himself. You can download each track by using the link on the exhibition floor.
Hyperobjekt: Intersubject ist das Ergebnis eines Spiels, welches versucht, die anthropogene globale Erwärmung aufzuzeigen und sie aus verschiedenen, subjektiven Warten wahrzunehmen. Das Werk – ein pseudo-zufälliges, aber kohärentes Multimedia-Objekt – ist aus einem Konglomerat von individuellen Stimmen und Medien der Künstlerinnen und Künstler entstanden.
Der Dokumentarfilm erzählt von einer demenzkranken Bewohnerin und ihrer Betreuerin im Chagrin Valley Elderly Home, einem Indoor-Dorf, welches das Amerika der 1950er-Jahre nachbildet. Die Bewohnerinnen und Bewohner können dort der realen, von Verwirrung und Schmerz geprägten Welt entfliehen, indem sie sich in eine Simulation von vertrauten Szenen ihrer Jugend zurückziehen.