Arnold Schönberg - Kammersinfonie Nr. 2 op. 38
Wolfgang Amadeus Mozart - Klavierkonzert Nr. 20 d-Moll KV 466
Franz Schubert - Sinfonie Nr. 8 C-Dur D 944
8 channel composition commissioned by Ekko Festival Bergen 2021. Also featured at Sibelius Academy Finland and finally presented at ZHdK in 8.4 multichannel format at the Kammermusiksaal 2.
Ekko Festival Bergen, Norway
October 2021
Curator: Lasse Marhaug
Sibelius Academy, Helsinki (as part of Spatial Audio Week 2021)
December 2021
Curator: Jan Schacher
ZHdK, Kammermusiksaal 2
January 2022
Master Project
31"
Synopsis:
An octophonic work exploring breath and the human voice, deconstructed and organised in multimodes, seeking out unventured terroir and sans language, to sound out the unheard, the suppressed, the invisible, the undeveloped, the inner and the other. Eight speakers become embodiments of the alt human. In the deep murky recesses of my clumsy subconscious sprung forth this idea of a better, more improved model human. In this last year, having spent so much time physically alone, and encountering human interaction through zoom or phone conversation only, I came to rely a lot on the voices of people as a gauge for intimacy, or humanity, if you will, a way to measure or tell from hearing vocal articulation, how well I was actually connecting. I started to observe more closely the infinite minute details of voices, and this led to the possibility of redesigning a new sonic experience of human "anima", our vital force. Alchemy dabbling. The human voice can be strong but also vulnerable, incredibly multi-faceted, and a carrier of so much nuance. Another reason why I am curious about this notion of intimacy, is if by working with these voices, there'd still be a way to feel and respond instinctively to the outcome. I also wanted to step back from being a composer, so in using Max to engineer a garden of vocal “happenings”, I relinquish some artistic control and what is heard is a result of autonomous and accidental unfolding events.
Alt Human – Diplomprojekt MA Komposition für Film, Theater und Medien – Vivian Wang
Importiert am
02.01.2022
Übergeordnete Sets
2
Set enthält
0 16
2021_DieSchneekönigin_Fankhauser
Name that can easily go onto 2 lines
Author that can easily go onto 2 lines as well
Untertitel
Ein Schwarzlichtspektakel mit live Orchester
Datierung
10.07.2021 - 11.07.2021
Beschreibung
Die Schneekönigin, ein Schwarzlichtspektakel mit Orchester, Tanz, Airtrack- und Schaukelring-Turnen. Im dunklen Raum leuchten weiße und fluoreszierende Farben und bringen die Geschichte in atemberaubender Form zum Ausdruck. Ein Erzähler, Tänzerinnen und Tänzer nehmen die Zuschauer mit auf die Reise von Gerda und Kai, den Protagonisten der Geschichte. Turnende mit ihren akrobatischen Einlagen auf dem Airtrack und an den Schaukelringen, werden durch die spezielle Beleuchtung Teil des Bühnenbildes. Die für das Stück komponierte Musik von Céline Fankhauser bringt die Darbietung zur Vollendung. Kurz und gut, die Schneekönigin, ein Werk zum Genießen.
Raumgleiter was recently allowed to tell part of the story of Shoppi Tivoli in a Christmas coat. The result is a story of a varied sleigh ride on Santa's flying spare sleigh, from the North Pole to Shoppi Tivoli. The result is a 360°(VR) film experience with 3D sound on a moving motion platform. From shots of the lively Shoppi Tivoli Santa in front of green screen, 3D sound and music composition, programming of the control panel to virtual terraforming and city building, we have drawn from the full.
I had a chance to take care of location sound, sound design, implementation as well as mix.
Augmented reality (AR) offers new possibilities for sound designers to create audio only applications. This thesis examines the sonic potential that the sport of running offers for such applications. A prototype is presented by discussing the technical and artistic requirements as well as describing the practical implementation. Finally, example scenes are discussed to illustrate the prototype. Source code and documentation can be found on https://achimb.ch
Ausgehend von einem Verständnis, welches Sound Design im Theater- und Performancekontext als Praxis begreift, die in starker Nähe und Wechselwirkung zur szenografischen Gestaltung steht, entwickelt diese schriftliche Arbeit ein Strukturraster und formuliert Gestaltungsprinzipen, die am Beispiel einer interaktiven Rauminstallation dargelegt werden.
Ein Musiktheater uf Dialäkt mit Songs und Texten von Marcello Studer
Wenn Aliens uns entdecken würden…
…würden sie uns direkt kontaktieren?
…würden sie uns zuerst intensiv studieren, um zu wissen, womit sie es zu tun haben?
…hätten sie dann einen Globus von unserer Erde in ihrem Labor?
…würden sie diesen Globus in Regenbogenfolie einpacken?
Zwei Menschen werden auf einen fremden Planeten geholt, wo sie auf eine Spezies treffen, die der unseren technisch weit voraus ist. Diese Wesen bieten ihnen eine Möglichkeit, das menschliche Bewusstsein zu verändern und damit künstlich den Lauf der Dinge entscheidend zu beeinflussen.
Virtual showroom with a variety of interaction options such as teleportation system, mobile accessories, openable cabinets, functioning bathroom fittings, change of materialisation concepts, lighting, sun protection, etc.
For this VR Scene I had a chance to create sound design for interactions as well as implement them and script the fuctions of the sounds.
Johanna Senfter (1879–1961)
Sonate für Klarinette und Klavier, A-Dur, op. 57
I. Gemässigt
II. Ruhig
III. Gemächlich
Jiye Lee - Klarinette (Klasse Fabio di Càsola)
Carter Muller - Klavier (Klasse Till Fellner)
---
Tonhalle-Orchester Zürich
Paavo Järvi, Music Director
Hélène Grimaud, Klavier
Robert Schumann - Klavierkonzert a-Moll op. 54
Anton Bruckner - Sinfonie Nr. 7 E-Dur
Cobus Swanepoel - Einstudierung
---
Programm Tonhalle
Tonhalle-Orchester Zürich
Paavo Järvi, Music Director
Gil Shaham, Violine
Antonín Dvořák - Violinkonzert a-Moll op. 53
Jean Sibelius - Sinfonie Nr. 2 D-Dur op. 43