Biographie/Biography *1983 geboren in Zürich / born in Zürich (Schweiz) Lebt und arbeitet / lives and works in Zürich und Basel Einzelausstellungen / Solo Shows (Auswahl seit / selection since 2012) 2014 „I want to do to you what spring does to the cherry tree“, Coalmine, Winterthur 2012 „Standing Split“, Le Foyer, im Perla-Mode, Zürich Gruppenausstellungen/ Group Shows (Auswahl seit 2010 / selection since 2010) 2014 „Master Fine Arts Degree Show 2014“, Zürich „Guyton Price Smith Walker“, Plymouth Rock, Zürich „ÑEWPRESSIONISM“, Istituto Svizzero, Milano 2013 „Warum ist Landschaft schön?“, Kunsthalle Basel, Basel 2010 „On Publications, Portraits, Public Art and Performance“, The Modern Institute, Glasgow Preise / Awards 2014 Studio Roma, Istituto Svizzero, Roma 2013 Reisestipendium, Kunsthalle Basel Ausbildung / Education 2014 Master of Arts in Fine Arts, Zürcher Hochschule der Künste 2011 Bachelor of Arts in Fine Arts, Vertiefung Fotografie, Zürcher Hochschule der Künste 2001 – 2005 Berufslehre als Fotografin in Zürich 2000 – 2001 Vorkurs, HGKZ, Zürich
versprechen
Gesangbuch
148 × 210 mm, 60 Seiten, 3 Partituren und Stimmen (Jair Bolsonaro, „Brasil acima de tudo. Deus acima de todos“; Vladimir Putin, „Спасибо!“; Donald J. Trump, „Thank you. God bless America.“)
BIOGRAFIEN
Eulalie Déguénon (sie/ihr) lebt und arbeitet in Zürich. Sie interessiert sich für Räume, ihre Codes und alle Akteur*innen die sich in ihnen befinden. Besonders interessiert sie, wie diese miteinander in Beziehung treten können und inwiefern der Raum die Grundlage dafür bietet. In ihrer Praxis beschäftigt sie sich mit Verflechtungen zwischen Raum, Identität politischen Themen und Tauben.
Das Land ist grau zu allen Seiten. Kaum irgendwas ist sichtbar, fast alles wird verschluckt von dieser schieren Masse Grau.
Wir hören Wasser ins Tal gehen, unter der Schnellstraße hindurch. Wir hören den Richtungswechsel der Züge, bei den Bahntrassen im Talkessel.
Der Audiowalk Glanzenberg; Morgental bewegt sich zwischen Heimatmythen, Erinnerungen und Material. In einer audiovisuellen Erkundung wollen wir die Beziehung von Landschaft und Beton in den Blick nehmen und ein ambivalentes Konzept von Heimat befragen.
Mit Texten von: Maren Kames, Simone Dede Ayivi, Mithu Sanyal, Robert Bohne
Never before have we known so much about how human behaviour impacts the environment. The resulting global warming leads to resource shortages and loss of habitat. Yet we seem to do little. Despair, denial and disengagement significantly inhibit action taking at all levels. This thesis focuses on empowering positive engagement, starting with individuals and households in Switzerland. A strategic design approach, involving research into the psychological and cognitive mechanisms behind denial led to the HEAT Method (Hope, Evaluate, Act, Tell), which focuses on emotional and motivational aspects and designs a positive future vision, a set of concrete actions and a corresponding narrative. Sharing the narrative openly is used to start a grassroots movement. Approaches for scaling up to society at large are also investigated.
How can the use phase of clothing be altered to improve and prolong user satisfaction?
More than ever people are exploring the world. In 2016, international travels increased by four per cent globally, which shows people’s growing interest in travel.
Over the excitement of exploring new places, the packing logistics should not be forgotten. Do we not all know the struggle of anticipating what clothes we will need? And more so – where do we find the space to bring them all?
Through analysing female travellers’ needs and their journeys, this project developed a modular clothing system, enabling the freedom to travel light and adapt to all circumstances and wishes. Multifunctional items of clothing mean you do not have to compromise style for function. Having more choice with fewer items does not only benefit the traveller but opens up new ways of thinking about eco-friendly fashion.
Josefin Walker befasst sich im Rahmen ihrer Masterarbeit aus einer bildungspolitischen und künstlerischen Perspektive mit dem Comic als Vermittlungsschauplatz. Dieser Ansatz führt in der Konzeption der Arbeit zu einer Verschränkung: Über die theoretische Arbeit und einen darin eingebetteten Erklär-Comic wird die künstlerische Arbeit reflektiert, währenddessen die künstlerische Arbeit auf die Erkenntnisse der theoretischen Perspektive aufbaut. Kernthemen der Arbeit sind dabei Praktiken multimodalen Lesens, inkludierende Vermittlungsstrategien sowie bedeutungsoffenes Erzählen. Die Masterarbeit besteht aus zwei Publikationsformaten: dem formal freien, episodischen Comic «Gloria In Flagranti» und dessen wissenschaftlichem Gegenüber «Glorias Geburt».
«Glossar der Planlosigkeit» heisst die Publikation der Studierenden des MA Kulturpublizistik-Jahrgangs 2020. Darin gehts um verpasste Flüge, Nächte im Moonliner & Reisen ohne bekanntes Ziel. Elf Studierende haben geschrieben, konzipiert, redigiert und Gäste eingeladen. Nach eineinhalb Jahren findet das Projekt im Mai 2022 sein Ende – jedes Exemplar ist ein Einzelstück, das von einem Algorithmus kuratiert wurde.
Mit 101 Bild- und Textbeiträgen von Livio Baumgartner, Laura Breitschmid, Oliver Brunko, Stefanie Ehrler, Nina Gehrig, Livia Grossenbacher, Noëlle Guidon, Vera Mattmann, Moriz Oberberger, Lyenne Perkmann, Noëmi Roos, Natalie Schärer, Sandino Scheidegger, Karoline Schreiber, Ava Slappnig, Tobias Söldi, Alice Sommer, Hayahisa Tomiyasu, Robin Waart und Jonas Wandeler.
In recent years, Dolby Atmos has become a mainstream technology no longer exclusive to movie theaters. The endorsement by large corporations such as Apple, Amazon, Disney+, Netflix and Tidal has made the technology a widely available consumer format for film and music content. There are however differences between consumer and cinematic Dolby Atmos setups that have an impact on playback.
The production of an immersive concert video with the ensemble Nik Bärtsch’s Mobile is used as an example to show potential challenges when working with coherent multichannel signals in different setups. This thesis explores recording and mixing approaches to facilitate the accurate playback of object bed-based audio on various systems and suggests workflow adaptations to enhance compatibility when working in this format.