Naja und dann?
Nichts.
Wie nichts?
Nix halt.
Ich war total
PERPLEX
Zum 25sten Mal findet das beliebte Theaterfestival an der Gessnerallee
statt. Am TiaR teilen Studierende der ZHdK gemeinsam ihre Ideen und
Projekte mit Gästen. Zwei Tage Zeit zum Staunen und Begeistern - unter
dem diesjährigen Motto: PERPLEX!
STÖRFAKTOR, der Substantiv, maskulin
Stör | fak | tor
Faktor, durch den jemand, etwas gestört wird
Nach einem 2-jährigen Störenfried übernehmen Studierende wieder alle Räume an der Gessneralle. Nichts kann uns dieses Jahr aus der Ruhe bringen. Theater an jeder Ecke. Erstmalig im Sommer!
Zum 24ten Mal präsentieren Studierende der ZHdK und Gäst:innen zwei Tage lang ihre Lust und Laune.
STÖRFAKTOR, der Substantiv, maskulin
Stör | fak | tor
Faktor, durch den jemand, etwas gestört wird
Nach einem 2-jährigen Störenfried übernehmen Studierende wieder alle Räume an der Gessneralle. Nichts kann uns dieses Jahr aus der Ruhe bringen. Theater an jeder Ecke. Erstmalig im Sommer!
Zum 24ten Mal präsentieren Studierende der ZHdK und Gäst:innen zwei Tage lang ihre Lust und Laune
Als Lead Designer bei dem IT-Unternehmen ti&m AG nutzt der Autor die vorliegende Arbeit, um die Zusammenarbeit interdisziplinärer und örtlich verteilter Teams in IT-Projekten zu optimieren. Mittels Recherche, Umfrage, vergleichender Analyse und Workshops identifiziert er zunächst zwei wichtige Erfolgsdimensionen für IT-Projekte: die Kommunikations- und die Koordinationskultur. Um diese Dimensionen in aktuellen Projekten zu testen und zu optimieren, wählt er Werkzeuge wie die Team-Alignment-Map, eine Checkliste zur emphatischen Kommunikation und einen Interviewleitfaden. Das Resultat: Die Anwendung dieser Tools hilft, die Komplexität von Projekten zu reduzieren, eine konstruktive Kommunikationskultur zu etablieren und gleichsam zur Transformation des technologieorientierten Unternehmens hin zu einem kundenzentrierten Dienstleister beizutragen.
BIOGRAPHY
I am Clara Thierry, a contemporary dancer born and raised in Mauritius. Over the past two years, I have been based in Switzerland, where I am currently completing my master's studies in teaching and coaching dance to professionals at the Zurich University of the Arts (ZHdK).
Prior to moving to Switzerland, I gained valuable experience working at the Mainfranken Theatre Würzburg under the direction of Dominique Dumais, as well as with the Tanzcompagnie Giessen with Tarek Assam and a diverse range of choreographers.
Previously I was at Rudra Bejart School and Cinevox Junior Company.
DIPLOMAPROJECT
For my Master project, I am developing a website that offers a 21-day program designed to support injured dancers in their recovery journey.
It's a comprehensive toolkit of self-care practices, drawing from various techniques, to guide dancers on their healing journey. Physical injury often prompts a reconnection with ourselves, and my goal is to empower individuals to understand the transformative role of movement in healing. Through exercises targeting body, mind, and emotions, participants gain the tools and support they need to navigate their recovery journey with grace and resilience.
We know how to measure time. We know what time is as long as we don’t have to explain it. It is a useful fiction that structures lives. Substance of sci-fi explorations into the realms of the possible. The perpetually perishing present moment you can never grasp. The illusion of history as progress, the reality of the countdown until our own death-to-come, the longing of the long wait.
„Bereits bevor ich anfing Fische in Hongkong zu fangen, setzte ich mich mit der Frage auseinander, welche Höhle der Begegnung zwischen China,
dem Rest der Welt und dem Träumer, der sich in Zürich inmitten der Nacht, als ihm wie so oft im Sommer kein Winterschlaf vergönnt war, innerlich dazu durchringt, in die Tatzen eines Bären zu
schlüpfen, verschlummert liegt.“
„The gift exercise“ ist eine künstlerische Recherche, in welcher die Künstlerinnen über die Beschäftigung mit Konzepten der Gastfreundschaft kulturelle Strategien und Techniken untersuchen um mit „dem Fremden“ in Beziehung zu treten. Nach INVITATION 1 in Romainmôtier/CH fanden im Sommer 2017 die INVITATION 2 in Japan sowie die INVITATION 3 und 4 Taiwan statt.
My graduate project is titled "The Courage to Change" and its main purpose is to go against all sorts of psychological bullying that leads the most sensitive people to not believe in themselves, and therefore have more difficulty understanding their role in the world. So the themes I deal with are the need for self-expression and the acceptance of our body and mind, topics that are similar in my thesis.
When I decided to devise a small film to represent this topical, I thought a lot about what images the outside audience might remember in order for my work to serve something greater. In this film I portray myself as the embodiment of any twenty-one year old boy, living a silent day lost in thought, until he looks in front of the mirror and sees imprinted on himself all the words that other people have said with the goal of hurting him. Through this video narration I wrote a monologue and recorded my voice so that the viewer would be guided by my words to better understand the meaning of what he would have seen, and thus metabolize it.
Towards the middle of the film there is a transition that completely reverses the scenario, at that moment I represent another topic taken from my thesis and of personal interest: Boylesque, which is a discipline that was born after the evolution of dance, and obviously takes its origin from Burlesque but taking as protagonist the male gender. This choice was purely subjective and certainly daring because of the costumes and images that were recorded, but my goal was to leave an imprint with a dance style that is not often mentioned because it is considered a niche. "The courage to change" is a hymn to mutual respect and support between human beings, and also a voice of comfort for all the people who have suffered like me who need to feel less alone. In this film I lay bare my body, my soul and my thoughts that are expressed by movements, images and words and I hope that the audience will be able to perceive it too. I wanted to give my university career a respectful closure, dealing with human reflections and at the same time with what as brought me this far: Dance.
BIOGRAPHY
I was born in 2002 in Livorno, Italy. At the age of four, I entered the dance studio and haven't left until today. After studying in different dance schools in Italy I was admitted at the Zurich University of the Art in 2021.During this year I had the opportunity to be able to work with choreographers such as Dunja Jocic, Nadav Zelner, Didy Veldman and many more.
In this last year of university I am joining Scapino Ballet Rotterdam as an intern and joining the company in the production " Song of the dark forest" and "Origin".
DIPLOMAPROJECT
Behind the scenes, a dancer's journey is a careful and complex process that involves both physical and mental preparations. It all starts with an important warm-up routine to get the body ready for the upcoming performance. Moving beyond just the body, mental preparation becomes a big part of the process. As the performance gets closer, the dancer shifts to the routine of putting on makeup and costumes. This short film shows the careful work and dedication put into each moment, conducting in a journey that goes beyond just the physical aspects of dance, capturing the true essence of artistic expression.
Diese kurze Doku-Fiktion spielt in einem Naturreservat im Amazonasgebiet. Der Viedeofilm ist in Zusammenarbeit mit Wissenschaftlern, Umweltschützern und Künstlern entstanden, die dort arbeiten. Die Videoarbeit stellt mithilfe essayistischer Betrachtung die verschiedenen ineinandergreifenden Beziehungen zwischen Mensch und Natur, dem Reservat und der Welt ausserhalb sowie zwischen mir und meiner Rolle als Künstlerin dar.
Wie kann eine lern- und kompetenzförderliche Arbeitsumgebung neu gestaltet werden? Der Weg zu einer nachhaltig lernenden Organisation führt über Corporate Learning: Es hilft, die Kompetenzen und Fähigkeiten der Mitarbeitenden gezielt zu fördern, und den Weg hin zu einer nachhaltig lernenden, innovativen und agilen Organisation zu begleiten. Hierzu gehört auch die zielgerichtete Gestaltung einer lern- und kompetenzförderlichen Arbeitsumgebung. Um das betriebliche Lernen auf ein neues Niveau zu heben, bedarf es einer Transformation des Corporate Learnings. Mit dem vorliegenden Up-Learning Model zeigt die Autorin dieser Arbeit die Dimensionen des Veränderungsbedarfs auf. Durch einen Soll-Ist-Vergleich kann die notwendige Transformation in drei Dimensionen ausgelöst werden: Lernkultur, Lernprozess und Lernraum. Diese Räume wurden mit Hilfe verschiedener Kreativitätstechniken identifiziert und im Anschluss anhand von Literatur- und Webrecherche verifiziert. Die Erkenntnis, dass das Lernen am Arbeitsplatz massgeblich durch diese drei Dimensionen beeinflusst wird, trägt erheblich zur Qualitätssteigerung des Corporate Learnings bei.